Sanofi
Sugestii de rețete

Alimentația

Cele mai bune ingrediente pentru o digestie sănătoasă

Nu trebuie să te transformi peste noapte într-un supermodel care ia vitamine, însă mici ajustări pot fi utile în dietă pentru a menține digestia într-o formă bună. Prea multe grăsimi și zahăr, prea multe produse din făină albă și prea puține fibre, fructe și lichide pot solicita sistemul digestiv.

Pentru a-ți menține sănătatea sistemului digestiv, trebuie să consumi aproximativ 30 de grame de fibre pe zi. Este o idee bună să împarți această cantitate în mai multe mese mici pe parcursul zilei, de exemplu fructe și musli dimineața, paste din cereale integrale sau orez, o salată sau legume la prânz, iar fructele sau batoanele din semințe pot fi gustări sănătoase pentru a menține o digestie sănătoasă.
Consumul de apă în general este foarte important pentru a menține funcționarea sistemului digestiv și este indicat să bei cel puțin doi litri pe zi: apă, ceai și sucuri ca atare sau în amestec cu apă acidulată, toate influențează pozitiv echilibrul hidric. Pe de altă parte, alcoolul, băuturile cu zahăr și shake-urile, tebuiesc consumate cu moderație.
Creșterea aportului de fibre este mult mai simplu - și mai gustos - decât pare. Alimentele foarte bogate în fibre includ prune, piersici, pere, morcovi, fasole și broccoli. Semințele de in conțin, de asemenea, acizi grași omega-3 și susțin o digestie sănătoasă. Pentru a stimula activitatea intestinului, consumă o linguriță de semințe de in cu un pic de iaurt sau zer în fiecare dimineață și seară iar apoi bea unul sau două pahare de apă.
Nu doar ce, dar și când mânânci influențează digestia. Obiceiurile alimentare stabile și mesele la ore fixe te ajută să dezvolți obiceiuri pozitive și susțin digestia.

Acest website foloseste cookie-uri pentru urmarirea traficului si imbunatatirea continutului. Navigand pe acest website, va dati consimtamantul pentru folosirea cookie-urilor. Mai multe informatii despre cookie-uri.

POLITICA COOKIES OK, SUNT DE ACORD